دیدار هیات نظامی عمان با فرمانده نیروی دریایی ارتش

هیات نظامی عمان که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک دوستی- نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به کشورمان سفر کرده است؛ صبح امروز با فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار کردند.

هیات نظامی عالی رتبه عمان که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک دوستی- نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به کشورمان سفر کرده است؛ صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد نداجا با فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار کردند.

امیر دریادار سیاری در حاشیه دیدار هیات نظامی عمان با وی در جمع خبرنگاران گفت:ما امروز میزبان هیاتی متشکل از 12 نفر از افسران عالی رتبه سلطنت عمان در راستای ارتقای تعاملات دریایی دو کشور دوست و برادر ایران و عمان بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما در این دیدار مشترک برای انجام همکاری های دو جانبه از جمله تبادل استاد و دانشجو، مقاله، فنی، تعمیر، نگهداری، نوسازی، تبادل اطلاعات بین کارشناسان دو نیرو، دید و بازدید ناوگروه های دو کشور از بنادر یکدیگر و دید و بازدیدهای آموزشی، بحث های مفصل تری را انجام دادیم و مهم ترین موضوع مطرح شده در این دیدار اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بود که تا روز پنجشنبه با مشارکت و همکاری نیروی دریایی ارتش سلطنت عمان آن را در شرق تنگه هرمز برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی برقراری مسایل ایمنی برای تمامی کشتی های تجاری و نفتکش عبوری از این تنگه مهم و راهبردی است.

این هیات نظامی روز گذشته نیز با حضور در بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح با سردار دریادار اصغر صالح اصفهانی معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه در خصوص توسعه روابط نظامی - دفاعی و همکاری های دریایی، آموزشی، ورزشی ـ فرهنگی و فنی ـ آمادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.



برچسب‌ها:
[ دو شنبه 30 آذر 1394برچسب:کمیته مشترک ، نیروی دریایی ، دیدار ، خبیر, ] [ 16:15 ] [ رحیم ]
[ ]

زمان جنگ با ایران "حتی فرصت تلفن کردن" هم نخواهید داشت

زمان جنگ با ایران

وزیر خارجه سابق آمریکا سخنانی را درباره جنگ آتی ایران و عربستان مطرح کرده که قابل بررسی است.
اخیرا یکی از تحلیگران سعودی ادعایی را مطرح کرده که در آن گفته شده عربستان می‌تواند ظرف چهار تا شش ساعت آسمان ایران را تسخیر کند که البته یکی از مقامات محافظه کار دولت "جرج بوش" رئیس جمهور اسبق آمریکا به این ادعا پاسخ داده است.  
 
**پاول می گوید: اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا نمی‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید.
 
 "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها را از توهم حمله به ایران بازداشت. در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( CNN)سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.
 "کالین پاول" وزیر خارجه  اسبق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. او پس از خنده‌ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی‌کنم . صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.


برچسب‌ها:
[ شنبه 28 آذر 1394برچسب:توهم ، جنگ ، جوک ، خبیر, ] [ 21:42 ] [ رحیم ]
[ ]

دنیا بدون حشرات چه خواهد شد؟

حشرات

اگر حشرات از روی زمین بروند و نباشند؛ چه خواهد شد؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 28 آذر 1394برچسب:حشرات ، اکوسیستم ، تاثیرگذار ، خبیر, ] [ 21:25 ] [ رحیم ]
[ ]

اردوی جهادی پدافند غیر عامل در قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد

اردوی جهادی پدافند غیر عامل با حضور جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)در ستاد این قرارگاه برگزار شد.

اردوی جهادی پدافند غیر عامل با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)و جمعی از معاونین،فرماندهان و مسولین مناطق پدافندی کشور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)برگزار شد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت:یکی از اهداف برگزاری اردوی جهادی پدافند غیر عامل فهم درست و پذیرش پدافند غیر عامل در اقدامات عملی پدافند هوایی است.

امیر صباحی فرد اظهار داشت:بحث آسیب شناسی و تهدید شناسی،وضعیت موجود پدافند غیر عامل در قرارگاه و راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب،اجرای صحیح طرحها و دستور العمل های پدافند غیر عامل و مبحث مدیریت بحران در این اردوی جهادی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: اقدامات پدافند غیر عامل در کلیه یگانهای قرارگاه پدافند هوایی به صورت سالیانه مورد ارزیابی قرار می گیرد و یگانهای برتر در این حوزه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

 



برچسب‌ها:
[ شنبه 28 آذر 1394برچسب:پدافند ، اردوی جهادی ، خبیر, ] [ 21:21 ] [ رحیم ]
[ ]

تاریخچه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در سال 1302 هجري شمسي، نيروي دريايي ايران به‌طور رسمي تأسيس شد و دانشجوياني در سال 1306 جهت تحصيل علوم دريايي به ايتاليا اعزام گرديده و سفارش ساخت چند فروند ناو به ايتاليا داده شد.
در سال 1311 ناوهاي اول ببر، پلنگ، سيمرغ و كركس تحت فرماندهي ناخدا بايندر از طريق كانال سوئز، درياي سرخ، اقيانوس هند و درياي عمان عازم خليج فارس شدند و در 14 آبان 1311 در بوشهر لنگر انداختند. همچنين با خريد يك حوض شناور 6000 تني جهت تعميرات زيرآبي و ايجاد آموزشگاه درجه‌داري و پايگاه‌هاي دريايي؛ نيروي دريايي يكان‌هاي خود در درياي مازندران را توسعه داد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 27 آذر 1394برچسب:تاریخچه ، نیروی دریایی ارتش ، خبیر, ] [ 13:50 ] [ رحیم ]
[ ]

وظیفه قرارگاه پدافند هوایی حراست مداوم و 24ساعته از کشور است

امیر سرتیپ اسماعیلی در مراسم فارغ التحصیلی و اعطای سردوشی به دانشجویان مرکز آموزش پدافند هوایی اراک گفت: وظیفه قرارگاه پدافند هوایی حراست مداوم و 24ساعته از کشور است.

امیر سرتیپ اسماعیلی در مراسم فارغ التحصیلی و اعطای سردوشی به دانشجویان مرکز آموزش پدافند هوایی اراک گفت: وظیفه قرارگاه پدافند هوایی حراست مداوم و 24ساعته از کشور است.

اسماعیلی در این مراسم با بیان اینکه نیروهای فرامنطقه‌ای در اطراف کشور ما قصد ایجاد ناامنی دارند، وظیفه قرارگاه پدافند هوایی را حراست مداوم و 24ساعته از کشور دانست و گفت: دشمن علی رغم ادعاهایش هیچگونه اِشراف اطلاعاتی بر ما ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: ما در زمینه امکانات و تجهیزات دفاعی هیچ نیازی به کشورهای دیگر نداریم و از خود کفایی لازم برخورداریم.

گفتنی است در این مراسم هدایا و سردوشی دانشجویان نمونه و نماینده دانشجویان جدید و قدیم توسط سرتیپ اسماعیلی اعطا شد.



برچسب‌ها:
[ جمعه 27 آذر 1394برچسب:حراست مداوم ، اشراف اطلاعاتی ، خبیر , ] [ 13:23 ] [ رحیم ]
[ ]

دکترین نیروهای مسلح ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان تأکید کرد: دکترین نیروهای مسلح ما دفاعی بوده و مبتنی بر بازدارندگی است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان تأکید کرد: دکترین نیروهای مسلح ما دفاعی بوده و مبتنی بر بازدارندگی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش مسئولان نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه ما هیچ وقت آغازگر جنگ نخواهیم بود، اظهار کرد: در دفاع مقدس نیز ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم.

وی ادامه داد: ما برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی خود از تمام توانمان استفاده می‌کنیم اما هیچ جنگی را آغاز نخواهیم کرد چرا که سیاست ما دفاعی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در دفاع از کشور به خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری توجه کامل خواهیم نمود.

پوردستان با تأکید بر لزوم حفظ توان بازدارندگی نیروهای مسلح، عنوان کرد: با وجود برخورداری ما از این ظرفیت اگر ضربه اول از سوی دشمن به ما وارد شود ضربه دوم از سوی ما به مراتب مهلک‌تر خواهد بود و امروز اگر دشمنان نمی‌توانند علیه ما کاری کنند به خاطر برخورداری از این ظرفیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: پس از حادثه 11 سپتامبر، آمریکایی‌ها برای مقابله مستقیم با ما به منطقه آمدند اما به دلیل اینکه ظرفیت‌های بازدارندگی ما زیاد بود پس از چند سال از منطقه رفته و سیاست خود را تغییر دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست‌های جدید دشمن در سطح منطقه یادآور شد: ما امروز با مسأله جنگ‌های نیابتی روبررو هستیم که تروریست‌ها به نیابت از مستکبرین اراده آنها را در منطقه پیاده می‌کنند.

پوردستان تصریح کرد: امروز داعش به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه فعالیت دارد. بوکوحرام نیز به همین شکل در نیجریه جنایت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود از اهمیت نیروی زمینی در مقابله با جنگ‌های نیابتی یاد کرد و افزود: خوشبختانه نیروی زمینی نشان داده که نیرویی باکفایت و بالیاقت است.

وی خطاب به کارکنان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دو ویژگی اصلی باید در نیروهای ما وجود داشته باشد که یکی تعهد و دیگری تخصص است.

پوردستان تصریح کرد: شغل و مسئولیت ما یک امانت است و نیروها باید سعی کنند در مدتی که مسئولیت دارند اثرگذار باشند.



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 26 آذر 1394برچسب:دکترین نظامی , توان بازدارندگی ,خبیر, ] [ 10:14 ] [ رحیم ]
[ ]

تاریخچه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بررسي خاطره‌هاي‌ افسران قديمي، بيانگر اين موضوع است كه قواي (نيروي) زميني ايران، درسال 1298شمسي يعني اواخر حكومت قاجاريه، براي اولين بار از حمايت دوفروند هواپيماي انگليسي در حالي كه خلبانان آنها نيز انگليسي بودند،برخوردار شده و آن زماني بوده كه بلشويك‌هاي روسي با حمايت از ميرزا كوچك‌خان در صدد تجزيه گيلان بر آمدند و انگليسي‌ها كه از اين امر و پيشروي نيروهاي روسي به‌سمت تهران و نقاط ديگر بيمناك بودند؛ تصميم گرفتند با دو فروند هواپيما، نيروي 10هزار نفري دولت مركزي ايران را در سركوب دشمن حمايت كنند.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 آذر 1394برچسب:تاریخچه ، نیروی هوایی ارتش ، خبیر, ] [ 18:45 ] [ رحیم ]
[ ]

هیات نظامی کشور چین با امیر دریادار سیاری دیدار کردند

اعضای هیات بلندپایه نظامی کشور چین عصر یکشنبه با امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کردند.

 



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:همکاری ، نیروی دریایی ، چین ، خبیر, ] [ 22:48 ] [ رحیم ]
[ ]

کاریکاتوربازی با آتش

کاریکاتور،دانلودکاریکاتور،هواپیما،روسیه،ترکیه،آمریکا،جنگنده سوخو-24،انهدام



برچسب‌ها:
[ یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:کاریکاتور ، بازی با آتش ، خبیر, ] [ 20:17 ] [ رحیم ]
[ ]

ربیع الاول سرشار از برکات!

ربیع الاول

بالاخره ماه محرم و صفر با همه جلوت و شکوه و زیبایی که داشتند غروب کردند و آنها را پشت سر گذاشتیم ... این رسم روزگار است که لحظات و روزهایش همچون برق و باد می گذرند و اکنون وارد یک ماه دیگر از ماه های خوب خدا می شویم؛ ماه ربیع الاول ....



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:ربیع الاول ، بهار ماه ها ،برکات ، خبیر , ] [ 19:57 ] [ رحیم ]
[ ]

گیاهان چگونه با هم چت می کنند؟

گیاهان

پژوهشگران پایه و اساس ارتباطات میان سلول های گیاهی را که به وسیله ی پروتئینی به نام " MICU" و تجمع یون کلسیم در ایستگاه نیروی سلولی انجام می شود کشف کرده اند.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 21 آذر 1394برچسب:گیاهان ، چت ، خبیر , ] [ 19:8 ] [ رحیم ]
[ ]

تأکید بر تلاش هرچه بیشتر در راستای ارتقای آمادگی رزمی

سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال غرب (امیرشهید برادری تبریز) آمادگی سامانه های پدافندی موجود در این منطقه را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال غرب (امیرشهید برادری تبریز) آمادگی سامانه های پدافندی موجود در این منطقه را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص)طی این بازدید از گروه  پدافندهوایی جدیدالتأسیس تبریز و سایت موشکی هاگ بازدید نمود.

سرتیپ اسماعیلی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از آمادگی کارکنان منطقه و قدردانی از زحمات مجدانه آنها، بر تلاش هرچه بیشتر در راستای  ارتقای آمادگی رزمی تاکید کرد.

 
 


برچسب‌ها:
[ شنبه 21 آذر 1394برچسب:پدافند ، آمادگی ، سایت موشکی ، خبیر, ] [ 19:0 ] [ رحیم ]
[ ]

تاریخچه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 به طور كلي بررسي تاريخچه تشكيل نيروي زميني در ايران را مي‌توان از زمان شروع تاريخ مدون آن يعني دوره مادها مورد بررسي قرار داد كه افراد اين نيرو به دو دسته سواره نظام و پياده نظام تقسيم مي‌شدند. سپس با تشكيل حكومت هخامنشيان توسط كورش هخامنشي، اين نيروها تحت فرماندهي يك نفر درآمده و شكل و سازمان منسجم‌‌تري يافتند.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:تاریخچه , ارتش , نیروی زمینی , خبیر , ] [ 16:13 ] [ رحیم ]
[ ]

دستورفوری پوتین به اماده سازی هواپیمای«روزقیامت»

پوتین

پایگاه خبری اکسپرس از دستور پوتین برای آماده سازی فوری «مجتمع فرماندهی هوایی پیشرفته» موسوم به روز قیامت طی دو هفته آینده خبر داد.

پایگاه خبری اکسپرس مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور آماده سازی هواپیمای غول پیکر موسوم به «روزقیامت» که نامرئی است و برای جنگ هسته ای طراحی شده است را صادر کرده است.

اکسپرس افزود: علیرغم اینکه متخصصان نظامی روسیه گفته اند که این هواپیما تا پایان سال 2015 عملیاتی نخواهد شد اما به دنبال افزایش تنشها با ترکیه پوتین دستور داده است که طی دو هفته آینده آن را آماده استفاده در صورت لزوم کنند.

این هواپیمای پیشرفته میتواند مقامات عالی حکومتی و نظامی روسیه را در صورتی که پایگاههای فرماندهی آنها در روی زمین دچار تهدید است درجای خود جای دهد و یک پایگاه فرماندهی پیشرفته سیال است.

پیش از این شبکه راشا تودی گزارش داده بود، در حالی که نیروی هوایی روسیه به عملیات خود علیه مواضع تروریست ها در سوریه ادامه می دهد، آزمایش های دولتی "مجتمع هوایی نسل دوم فرماندهی استراتژیک روسیه" که براساس هواپیمای ایلیوشین 80 ساخته شده، با موفقیت خاتمه یافت و این هواپیما تا آخر سال جاری میلادی تحویل وزارت دفاع روسیه داده خواهد شد.

به جز روسیه، فقط آمریکا دارای چنین مجتمع هوایی است. شرکت متحده ابزارسازی روسیه روز سه شنبه گزارش کرد که مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک برای استفاده در شرایط استقرار ضربتی نیروهای مسلح، نبودن تاسیسات فرماندهی در زمین و همچنین در صورت از کار افتادن مقرهای فرماندهی و مراکز و خطوط ارتباطی در زمین طراحی و ساخته شده است.



برچسب‌ها:
[ ]

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان، مسئولین و دانشجویان، در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان، مسئولین و دانشجویان، در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

سرتیپ صباحی‌فرد در این مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه پدافند، وظیفه حساس‌تری نسبت به سایر دانشجویان دارند چرا که برای دفاع از برترین ارزش‌ها وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

وی افزود: دشمن ما دشمن انرژی هسته‌ای یا تسلیحات نظامی نیست بلکه دشمن باورها، فرهنگ و خروش حسینی ما است و تا زمانی که این فرهنگ وجود دارد این دشمنی هم ادامه‌ دارد و امروز می‌بینید که در سوریه عراق، لبنان و یمن هم می‌خواهند این فرهنگ را سرکوب کنند.

صباحی‌فرد با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین تصریح کرد: به یاری خداوند و با تدابیری که در نظر گرفته شده بود این اجتماع عظیم به بهترین شکل انجام شد.

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر دانشکده‌های فرماندهی و کنترل مکانیک و برق دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تقدیر شد.



برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:قرارگاه پدافند , دانشجو , ارتش , خبیر, ] [ 15:56 ] [ رحیم ]
[ ]

آمادگی ارتش برای امداد رسانی به زائرین اربعین تا پایان صفر

معاون اجرایی ارتش گفت: ارتش برای امداد رسانی به زائرین اربعین تا پایان صفر آمادگی دارد.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی از برپایی دو بیمارستان صحرایی مجهز 50 تخت خوابی در پایانه های مرزی مهران و چزابه به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: ارتش برای امداد رسانی به زائرین اربعین تا پایان صفر آمادگی دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر فوق افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام اربعین سرور و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) با تشکیل قرارگاه اربعین و همکاری و هماهنگی با دیگر نهادهای مرتبط در راستای خدمت رسانی به زائرین، به تقویت همکاری خود با سایر ارگانها پرداخت.  

رئیس قرارگاه اربعین ارتش با بیان اینکه علاوه بر پایانه های مرزی مهران و چزابه در مرز شلمچه نیز اقدام به برپایی فوریت های پزشکی امدادی نموده ایم، افزود: تا کنون بیش از هزار نفر از زائرینی که نیاز به کمک امدادی و درمانی داشتند با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان های صحرایی ارتش تحت مداوا قرار گرفتند.

سرتیپ محمودی در ادامه با تشریح دیگر اقدامات ارتش در خصوص خدمات رسانی به زائرین گفت: با توجه به اینکه اغلب  پادگان های ارتش در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه در مسیر زائرین قرار دارند، لذا فرماندهان و مسئولین حاضر در این مراکز با برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر زائرین از آنان پذیرایی و در صورت نیاز شرایط اسکان آنان را نیز فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه بحث امداد و خدمات رسانی ارتش به زائرین تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، افزود: ارتش نیز همانند دیگر سازمان ها به منظور تسهیل در برگشت زائرین ده ها دستگاه اتوبوس پیش بینی نموده که زائرین عزیر را تا نزدیک ترین شهرهای مرزی خواهند رساند و در این راستا نیز سرویس های بهداشتی، حمام صحرایی و ایستگاه های پذیرایی نیز پیش بینی شده است.

رئیس قرارگاه اربعین ارتش در پایان گفت: هوانیروز ارتش هم با اختصاص تیم های بالگردی، آماده خدمت رسانی به زائرین می باشد.



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 12 آذر 1394برچسب:ارتش ، امداد رسانی ، زائران اربعین, ] [ 22:15 ] [ رحیم ]
[ ]

بازتاب نامه مقام معظم رهبری در رسانه های بین المللی

رهبر انقلاب

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان درخبری به بازتاب این نامه پرداخت و نوشت که رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان غرب از دولتهای غربی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرده است.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 آذر 1394برچسب:بازتاب ، نامه ، رهبری ، خبیر, ] [ 19:44 ] [ رحیم ]
[ ]

دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی

نامه رهبری

متن دومین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان کشورهای غربی به این شرح است:

 



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 آذر 1394برچسب:رهبری ، جوانان ، نامه ، خبیر, ] [ 19:27 ] [ رحیم ]
[ ]

دوستان به نظر شما ماهواره علت اصلی آمار طلاق در کشورمانه؟

......لطفا نظر بدهید و دوستانتان را هم صدا کنید میتونه بحث خوبی باشه و اگر کسی در اطرافیان شما به علت سریالهای ماهواره زندگیش خراب شده لطفا مطرح کنه ..............



برچسب‌ها:
[ جمعه 6 آذر 1394برچسب:عامل طلاق ، ماهواره ، خبیر, ] [ 19:37 ] [ رحیم ]
[ ]

تاریخچه قرآنی که پوتین هدیه کرد

این قرآن از ارزشمندترین قرآن‌های قدیمی است و بخش خاورمیانه‌شناسی دانشگاه مسکو درباره تاریخچه آن اعلام کرد: «قرآنی که رئیس جمهور پوتین به جناب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران هدیه کرد، مربوط به دوره مروان آخرین خلیفه بنی‌امیه بود که والی شام به سلطان سلیم عثمانی هدیه کرده بود و بعدها پادشاه دیگر عثمانی نیز آن را به عباس میرزا نائب‌السلطنه قاجار هدیه کرده بود.
بخش خاورمیانه‌شناسی دانشگاه مسکو افزود: عباس میرزا نیز در جنگ قاجار و روس به دلیل رشادت‌های والی گنجه این قرآن را به وی هدیه کرده بود و در دوران شوروی سابق این قرآن به دستور استالین به موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ انتقال یافت و اکنون پوتین این قرآن را به آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران هدیه کرد».



برچسب‌ها:
[ جمعه 6 آذر 1394برچسب:قرآن ، هدیه ، پوتین ، خبیر, ] [ 19:30 ] [ رحیم ]
[ ]

مرکز آموزش خلبانی نیروی دریایی در پایگاه دریایی بوشهر افتتاح شد

مرکز آموزش خلبانی نیروی دریایی با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش و امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی در پایگاه دریایی بوشهر افتتاح شد.

مرکز آموزش خلبانی نیروی دریایی با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش و امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی در پایگاه دریایی بوشهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی، معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این مرکز به منظور تربیت خلبانان بالگردهای دریایی که تفاوت آن با سایر بالگردها کسب توانمندی پرواز بر روی دریاست، امروز با حضور فرمانده کل ارتش افتتاح شد.

وی افزود: علاوه بر تربیت خلبانان دریایی، دوره های تکمیلی از قبیل دوره های تخصصی عملیات مین روبی با بالگرد، پرش چترباز، بارریزی و دوره های ایمنی در این مرکز آموزش داده می شود.

ایرانی خاطر نشان کرد: این مرکز برای نخستین بار در کشور افتتاح شده و توانمندی های آن منحصر به جمهوری اسلامی ایران است.

شایان ذکر است دستاوردهای نیروی دریایی از قبیل  حوض شناور 800 تنی به نام بوشهر، الحاق دو فروند بالگرد مین‌روب RH به نام اژدهای دریا و بالگرد ضدسطحی AB، شبیه‌ساز تمرینات کنترل صدمات، تعمیر اساسی موتورهای اصلی ناوهای موشک‌انداز، مراکز آموزش تخصصی سطحی و هوایی و تعمیر اساسی سامانه رانش یکان‌های یدک‌کش نیز با حضور فرمانده کل ارتش افتتاح شده و به بهره برداری رسید.  



برچسب‌ها:
[ جمعه 6 آذر 1394برچسب:نداجا ، خلبان ، بالگرد ، خبیر, ] [ 19:13 ] [ رحیم ]
[ ]

کاریکاتوربزخری

کاریکاتور،دانلودکاریکاتور،حقوق بشر،بزخری،انژی هسته ای،حقوق بشر آمریکایی،استعمار،فرهنگ



برچسب‌ها:
[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:کاریکاتور ، بزخری ، خبیر, ] [ 21:15 ] [ رحیم ]
[ ]

آماده سازی موکب عقیله در جوار حرم امام حسین (ع) - عکس

کربلا,اربعین,موکب,بین الحرمین,زائر,عکس,سید هادی حسینی,گزارش تصویری,عقیله

همزمان با تمامی نقاط عراق کربلا نیز آماده ی پذیرایی اربعین می شود.موکب عقیله بنی هاشم در جوار حرم امام حسین(ع) و تل زینبیه نیز امسال به مانند سال گذشته ی مهیای پذیرایی از زائران اباعبدالله می شود.این موکب با مساحتی حدود 5 هزار متر مکعب امسال توانایی پذیرش بیش از 4 هزار نفر را دارا می باشد.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:بدون شرح , خبیر, ] [ 21:9 ] [ رحیم ]
[ ]

دشمن هیچِ اِشرافی بر توان نظامی ما ندارد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: برخی از داخلی ها می‌گویند دشمن با این همه ماهواره و تجهیزات شناسایی همه اطلاعات و محل رادارهای ما را می داند چرا پافشاری می‌کنید، ولی بدانید که آنها هیچ اطلاعات و اشرافی ندارند و هیچوقت هم نخواهند داشت.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:پدافند ، تجهیزات شناسایی ، خبیر, ] [ 21:4 ] [ رحیم ]
[ ]