اگر امریکایی ها بخواهند برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم

افسران - اگر امریکایی ها بخواهند برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: برنامه امروز دشمن این است که توانمندی های جمهوری اسلامی را متوقف کند یا از بین ببرد یا اقلا از رشد آنها جلوگیری کند؛

ما باید تا جایی که میتوانیم توانمندیها را افزایش دهیم/ بنده بارها تکرار کردم باید کشور قدرتمند بشود و توانمندیهایمان را افزایش بدهیم/ اگر افزایش دادیم آن وقت میتوانیم به مردم بگوییم مردم آسوده باشید



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 خرداد 1395برچسب:رهبری معظم , برجام , دیدار , خبیر, ] [ 12:4 ] [ رحیم ]
[ ]

فرودگاه نظامی جاسک دومنظوره می شود

امیردریادار سیاری با بیان اینکه فرودگاه نظامی جاسک دومنظوره می شود، گفت: پس از استاندارد سازی فرودگاه جاسک، مذاکره با ایرلاین ها را آغاز خواهیم کرد.

امیردریادار سیاری با بیان اینکه فرودگاه نظامی جاسک دومنظوره می شود، گفت: پس از استاندارد سازی فرودگاه جاسک، مذاکره با ایرلاین ها را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیردریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: راه اندازی فرودگاه جاسک یکی از سفارشات اکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و همان گونه که می دانید راه اندازی فرودگاه هزینه های بسیاری دارد، برای اقدام موثر، فرودگاه نظامی که در اختیار داشتیم را دومنظوره کرده ایم که برای چند سال شهرستان از آن استفاده کند.

وی عنوان کرد: در این راستا هزینه های زیادی صرف شده است. فرودگاه جاسک نیاز به ترمینال داشته که ساخته شد و تمام تجهیزات و خودرو های مورد نیاز، منابع سوخت، سامانه کنترل فرودگاه، تعمیر باند و همه اقدامات انجام و تامین شده اند و پس از آن تلاش کردیم شرکت های هواپیمایی پرواز به جاسک انجام دهند که شرکت ها بهانه آوردند که طول باند فرودگاه کم است.

سیاری گفت: طول باند به ۵۰۰ الی ۶۰۰ متر افزایش خواهد یافت که باند شرایط و ویژگی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از افزایش طول باند، مجددا به سراغ شرکت های هواپیمایی خواهیم رفت، اظهار داشت: در ابتدا ممکن است تمام صندلی های پرواز پر نشود و برای شرکت های هواپیمایی به صرفه نباشد، برای این موضوع صندلی ها توسط نیروی دریایی خریداری خواهد شد و امیدواریم امسال فرودگاه جاسک به بهره برداری برسد.



برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 خرداد 1395برچسب:نیروی دریایی , جاسک , فرودگاه , خبیر, ] [ 11:31 ] [ رحیم ]
[ ]

میدانید چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

تا به حال به اینکه چشمتان چند مگاپیکسل است فکر کرده اید ؟
بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده ؟ ۱۰ مگاپیکسل . ۱۴ مگاپیکسل . ۱۶ مگاپیکسل . ۲۴ مگاپیکسل

بهتره این موضوع را با یه تحقیق انجام شده برسی کنیم :

در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:

این فاصله در بزرگسالان ۲۴ میلیمتر ، در زمان تولد ۱۶ الی ۱۷ میلیمتر (حدود ۰٫۶۵ اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها ۲۲٫۵ الی ۲۳ میلیمتر و وزن تقریبی ۷٫۵ گرم و اندازه ۰٫۸۹ اینچ دارد.

تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید.
شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید.
آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟

حالا با دیدن تصاویر با کیفیت مجداً این سوال را مرور می کنیم ؟
به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟ جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است
چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.
فکر نمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد ، نظر شما چیست ؟



برچسب‌ها:
[ دو شنبه 24 خرداد 1395برچسب:چشم انسان ، مگاپیکسل ، قدرت خدا ، خبیر, ] [ 17:6 ] [ رحیم ]
[ ]

پدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی است

آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: پدافند هوایی امیدهای امنیت و اقتدار کشور هستید و پدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی و تامین کننده این اقتدار است.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: پدافند هوایی امیدهای امنیت و اقتدار کشور هستید و پدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی و تامین کننده این اقتدار است.   

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)؛ آیت ا... خاتمی در این مراسم اظهار داشت: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که به جای منطق و استدلال، زور حرف اول را می‌زند و ما اگر بخواهیم در مقابل دنیای استکبار بایستیم باید مقتدر و توانمند باشیم که به یاری خداوند هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دنیای استکبار تلاش‌های زیادی کردند تا ایران را از صحنه سیاسی جهان حذف کنند اما به فضل خداوند ما نه تنها از جریان سیاسی دنیا منزوی نشده‌ایم بلکه بیشتر از همیشه در صحنه مانده‌ایم تا جایی که قدرت‌های استکباری دنیا بعد از مدت‌ها تازه به سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد سوریه رسیده‌اند که راه حل مشکل سوریه گفتگوهای سوری- سوری است و به یاری خداوند امروز منطق سیاسی جمهوری اسلامی ایران منطق قابل اثباتی است.

آیت ا... خاتمی در ادامه با بیان این که کاملا از نعمت امنیت برخوردار است، خطاب به دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: شما دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی امیدهای امنیت و اقتدار کشور هستید و پدافند هوایی نماد اقتدار نظام اسلامی و تامین کننده این اقتدار است. 



برچسب‌ها:
[ دو شنبه 24 خرداد 1395برچسب:پدافند هوایی ، امید های امنیت ، اقتدار ، خبیر, ] [ 16:53 ] [ رحیم ]
[ ]

یادداشتی درباره ششمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی ایران

اشک در چشم همه جمع شده بود، بعضی بی‌اختیار بلند بلند می‌گریستند و ترکیبی زیبا از صدای هق ‌هق گریه و تشویق در فضا پیچیده بود. همه روی پا ایستاده بودند و تشویق می کردند. بعد از 36 سال تکاوران دریایی یکی‌یکی می‌آمدند روی سن و حلقه ‌گل به گردن آن‌ها انداخته می‌شد و لوح  تقدیر دریافت می‌کردند. بعضی با عصا، بعضی با ویلچر. اما همه سعی می‌کردند راست ‌قامت باشند و تکاوری بیایند. می‌خواستند به‌ نوعی ورزیدگی خود را نشان دهند که ورزیده هم بودند و هنوز هم آثار رشادت در سیمای آن‌هانمایان بود.



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 22 خرداد 1395برچسب:تکاوران دریایی , فداکاری , قهرمان , تجلیل , خبیر, ] [ 16:15 ] [ رحیم ]
[ ]

رونمایی از شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته در این نیرو خبر داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پایگاه دریایی بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است و از نظر آموزشی، علمی، فنی و نیروی انسانی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آموزش افسران در رده‌های مختلف در پایگاه دریایی بوشهر افزود: علاوه بر دوره‌های مختلف افسری و عالی دوره‌های تخصصی چتربازی و غواصی در پایگاه دریایی بوشهر انجام می‌شود که نشان از ظرفیت بالای این پایگاه در ابعاد نظامی و آموزشی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به آمادگی کارکنان پایگاه دریایی بوشهر در جهت اجرای ماموریت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کارکنان پایگاه دریایی بوشهر با توانمندی بالا و تجهیزات پیشرفته آماده مقابله با هر‌گونه تهدید در عرصه‌های مختلف هستند.

سیاری با اشاره به اینکه پایگاه دریایی بوشهر در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تاثیر گذاری در شکست دشمن داشت و افزود: در عملیات مروارید که در شصت ‌و هفتمین روز از جنگ توسط دریادلان پایگاه دریایی بوشهر انجام شد ضربات مهلکی به دشمن بعثی عراق وارد شد.

وی با اشاره به اینکه از محل پایگاه دریایی بوشهر چند پایگاه در نقاط مختلف کشور شکل گرفته است خاطر نشان کرد: منطقه دوم نیروی دریایی ولایت جاسک، مکران و دیگر مناطق دریایی ارتش در جنوب به سبب اهمیت و جایگاه پایگاه دریایی بوشهر ایجاد شده و پایگاه دریایی بوشهر به عنوان پایگاه دریایی مادر شناخته می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه این نیرو در سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل  طرح‌ها و برنامه‌های مهمی در حال اجرا دارد، افزود: نیروی دریایی برای تامین تجهیزات مورد نیاز از توان جوانان دانشمند بهره برده و اکنون در نگهداری، ساخت و تعمیرات تجهیزات و نوسازی انواع ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌ اقدامات مهمی انجام داده است.

سیاری با اشاره به اینکه شعار حضرت امام راحل در نیروی دریایی ارتش محقق شده گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از توان داخلی روی پای خود ایستاده و این مهم، بزرگترین حرکت در مسیر اجرای اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل است.

دریادار سیاری در پایان از رونمایی چند شناور در سال جاری خبر داد و گفت: امسال از شناورهای سطحی و زیرسطحی پیشرفته که در نیروی دریایی ارتش ساخته شده، رونمایی می‌شود.



برچسب‌ها:
[ شنبه 22 خرداد 1395برچسب:نیروی دریایی ، توانمندی ،پیشرفت ، خبیر, ] [ 14:24 ] [ رحیم ]
[ ]

بیانیه ارتش به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

خرمشهر، حدیث مقاومت و جانبازی دلیرمردان، نماد شجاعت و سند افتخار ملتی است که برای دفاع از آبرو و ناموس خود، از جوانان برومند خویش گذشت تا بر دروازه خونین شهر تا همیشه تاریخ، نغمه فتح و ظفر بخواند.

خرمشهر، برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است. این شهر، تاریخ مجسم و نمونه عینی صلابت و استواری جوانان جان برکفی است که صادقانه و گمنام به استقبال شهادت رفتند. حکایت به معراج رفتگانی است که با خون، وضوی عشق گرفتند و ققنوس وار در آتش عشق دفاع از میهن اسلامی سوختند تا ذره ای از خاک پاک میهن را به دشمن ندهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تاریخ پرفراز و نشیب خرمشهر سرشار از حماسه های غرور آفرین و مقاومت دلیرمردانی است که با شور و شوقی وصف ناپذیر، ماندگارترین لحظه های تاریخ را به نام خود و ایران در برگ های زرین تاریخ ثبت کردند تا آنجا که امام راحل فرمودند" فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش های انسانی است".  

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود آورده است: سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهم ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد. در این روز، شهر مقاوم خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان 1359 به اشغال دشمن بعثی در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد.

ارتش در ادامه بیانیه خود آورده است: مقاومت مردم خرمشهر به همراه غیورمردی دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پناه وحدت و همدلی نیروهای مسلح، حماسه ای به یاد ماندنی در دل تاریخ بر جای گذاشت که در آن رزمندگان اسلام با سلاح عزم، ایمان و عشق و علاقه به میهن اسلامی؛ نوای ملکوتی " خرمشهر را خدا آزاد کرد " پیر و مراد دلهایشان حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان سندی از مدد الهی دریافت نمودند. از این رو، سوم خرداد و فتح خرمشهر، آئینه گویایی از تاریخ دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت امت خداجوی ایران اسلامی می باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای گرانقدر تاریخ سراسر افتخار انقلاب و دفاع مقدس و درود به ارواح مطهر شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر، بار دیگر بر آمادگی خود در حراست از نظام، کشور و آرمان های انقلاب اسلامی، تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) تأکید کرد. 



برچسب‌ها:
[ یک شنبه 2 خرداد 1395برچسب:ارتش ، روز خرمشهر ،خبیر, ] [ 18:17 ] [ رحیم ]
[ ]